Nokian Hakkapeliitta C3 ( 205 R16C 110/108Q 8PR Dubbade )

Nokian Hakkapeliitta C3 ( 205 R16C 110/108Q 8PR Dubbade )
Brand: Nokian
Size: 16
2619 SEK
Mer Info!

Nokian Hakkapeliitta C3 – vintergrepp och effektivitet för professionella användare Nokian Hakkapeliitta C3 – vintergrepp och effektivitet för professionella förare Slitstarka fyrkantiga dubbar ger balanserat vintergrepp I däckets standardutrustning ingår fler mil, lågt rullmotstånd och goda köregenskaper Exakta och stabila köregenskaper även med tung last Viktigaste innovationer: Moderna fyrkantiga dubbar. Mer säkerhet. De hållbara fyrkantiga ståldubbarna ger goda greppegenskaper även när däcket blir äldre. Den optimerade placeringen av dubbarna med många kanter ger bättre grepp, speciellt på halt underlag. Tack vare den optimerade dubbplaceringen är ljudnivån behagligt låg, vilket ökar komforten speciellt vid långa transportsträckor. Skräddarsydd stålbältespaket. Mycket bra slitstyrka. Det skräddarsydda stålbältespaketet på den dubbla stomkonstruktionen är slitstarkt. Unikt för däcket är de integrerade förstärkningarna (pocket strips) som finns vid kanterna av de båda stålbältena. Lösningen garanterar att stålbältena håller vid tunga transporter och att de fäster sig ordentligt på konstruktionen. Stålbältena består av ny typ av elastiska ståltrådar som förstärker däckets konstruktion och möjliggör att däcket kan behålla sina toppegenskaper längre än tidigare. Samtidigt minskar rullmotståndet och bränsleförbrukningen. Ny slitbanegummiblandning. Utmärkt vintergrepp och bränsleeffektivitet. Gummiblandningen har utvecklats speciellt för tuff användning och den fungerar väl i varierande temperaturer, tål hårt slitage samt minskar rullmotståndet. Tack vare den stora andelen naturgummi behåller nya Nokian Hakkapeliitta C3 sina goda säkerhetsegenskaper även i sträng kyla. Rapsolja i gummiblandningen förbättrar is- och snögreppet samt ger däcket bra skydd mot rivskador. Specialgummiblandning (Clinch-gummiblandning). Optimerad slitstyrka. Gummiblandningen trycker sig elastisk mot fälgkanten och ger mer slitstyrka för fotområdet vid transporter av tunga laster. Uppfinningen även minskar däckljudet inne i kupén, eftersom den dämpar vibrationer från däckets stomme och förhindrar att vibrationerna leds vidare till fälgen och inne i kupén.