För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Antal kablar: 3 Avgassystem: Före katalysatorn Bultmått: M18 x 1,5 För OE-nummer: 030 906 265 P Kabellängd (mm): 550 Kontakthållarform: rektangulär Kontaktstift färg: Svart Lambdasond: Gänga förinfettad Lambdasond: Reglersond Längd (mm): 650 Polantal: 3 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Vikt (kg): 0,14404 Originalnr: 030 906 265 AA, 030 906 265 K, 030 906 265 P, 030906265K, 037 906 265 C, 30 906 265 AA, 30 906 265 K, 30 906 265 P, 309 062 65A A, 30906265K, 30906265P, 37 906 265 C, 37906265C Produkten passar dessa bilmodeller: SEAT CORDOBA, IBIZA II, TOLEDO I, VW CORRADO, GOLF II, GOLF III, GOLF Variant III, PASSAT B3/B4, PASSAT B3/B4 Variant, POLO II, POLO Coupé, VENTO