För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Antal kablar: 4 Längd över allt (mm): 910 Originalleverantör: BOSCH Rekommenderad bytesintervall (km): 160000 Originalnr: 021 906 265 R, 021906265R, 023 906 265 C, 025800354976W, 030 906 265 AP, 030 906 265 BD, 030 906 265 R, 95VW 9F472 EA Produkten passar dessa bilmodeller: SEAT ALHAMBRA, CORDOBA, CORDOBA Vario, IBIZA II, TOLEDO I, VW GOLF III, GOLF Cabriolet III, GOLF Cabriolet IV, GOLF Van III, GOLF Variant III, PASSAT B3/B4, PASSAT B3/B4 Variant, POLO CLASSIC III, SHARAN, TRANSPORTER Buss IV, TRANSPORTER Flak/chassi IV, TRANSPORTER Skåp IV, VENTO