För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Antal kablar: 4 Längd över allt (mm): 1000 Originalleverantör: BOSCH Rekommenderad bytesintervall (km): 160000 Originalnr: 000 540 65 17, 2D0 906 265, 2D0906265, 5406517, A 000 540 65 17 Produkten passar dessa bilmodeller: MERCEDES-BENZ VITO Buss [W638], VITO Skåp [W638], V-KLASS [638/2], RENAULT THALIA I, VW LT 28-35 Buss II, LT 28-46 Flak/chassi II, LT 28-46 Skåp II