För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Antal kablar: 5 Längd (mm): 530 Rekommenderad bytesintervall (km): 160000 Originalnr: 002 542 75 18, 0258007038, 22693 CD700, 22693CD700, 25427518, 258007038, 9125547, 9202935, 9470983, 9497317, A 002 542 75 18, A0025427518 Produkten passar dessa bilmodeller: ALFA ROMEO 156, 156 Sportwagon, 166, GTV, SPIDER, CADILLAC CTS, SRX, STS, XLR, FERRARI 360, 360 Spider, FORD FOCUS II, NISSAN 350Z Coupé, 350Z Roadster, ALTIMA, ARMADA, MURANO I, PATHFINDER III, QUEST, SENTRA V, TITAN, SUBARU FORESTER, LEGACY III, LEGACY Kombi III, VOLVO C30, C70 Cabriolet I, C70 Cabriolet II, C70 Coupé I, S40 II, S70, S80 I, S80 II, V50, V70 I, V70 III, XC70 CROSS COUNTRY I