För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Antal kablar: 4 Avgassystem: Efter katalysatorn Bultmått: M18 x 1,5 För OE-nummer: 078 906 265 T Kabellängd (mm): 1150 Kontakthållarform: D-form Kontaktstift färg: Brun Lambdasond: Diagnossond Lambdasond: Gänga förinfettad Längd (mm): 1420 Längd över allt (mm): 1450 Polantal: 4 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Vikt (kg): 0,17 Originalnr: 078 906 265 T, 78 906 265 T, 78906265T Produkten passar dessa bilmodeller: AUDI A4 B6, A4 B6 Avant, A4 B6 Cabriolet, A4 B7, A4 B7 Avant, A6 C5, A6 C5 Avant, A8 D3, ALLROAD C5, SEAT INCA, LEON, VW BORA I, BORA Variant, CADDY Minibus, minivan II, CADDY Skåp/stor limousine II, GOLF IV, GOLF Variant IV, NEW BEETLE, POLO Variant, TOUAREG