För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Antal kablar: 4 Bultmått: M18 x 1,5 Kabellängd (mm): 240 Kontakthållarform: Rund Lambdasond: Gänga förinfettad Ledarantal: 4 Längd (mm): 360 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Version: PLANAR Vikt (kg): 0,05 Originalnr: 46 750 245, 46 751 052, 46 751 082, 467 510 820, 504 083 015 Produkten passar dessa bilmodeller: ABARTH 500 / 595 / 695, GRANDE PUNTO, ALFA ROMEO 147, 156, 156 Sportwagon, 166, GT, GTV, MITO, SPIDER, FIAT 500, BRAVA, BRAVO I, BRAVO II, DOBLO Minibus, minivan, DOBLO Skåp/stor limousine, GRANDE PUNTO, IDEA, LINEA, MAREA, MAREA Weekend, PALIO, PALIO Weekend, PANDA, PUNTO, PUNTO Skåp/halvkombi, SIENA, STILO, STILO Multi Wagon, STRADA Pick-up, LANCIA DELTA III, LYBRA, LYBRA SW, MUSA, THESIS, Y, YPSILON