För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Antal kablar: 4 Avgassystem: Efter katalysatorn Bultmått: M18 x 1,5 För OE-nummer: 12 79 9169 Kabellängd (mm): 600 Kontakthållarform: rektangulär Kontaktstift färg: Grå Lambdasond: Diagnossond Lambdasond: Gänga förinfettad Längd (mm): 725 Polantal: 4 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Vikt (kg): 0,169 Originalnr: 12 79 9169, 30 63 7837 Produkten passar dessa bilmodeller: FERRARI 5__ MARANELLO, FORD FOCUS II, KUGA I, MONDEO IV, MONDEO Sedan IV, MONDEO Turnier IV, S-MAX, SAAB 9-3, 9-3 Cabriolet, 9-3 Kombi, 9-3X, 9-5, 9-5 Kombi, VOLVO C30, C70 Cabriolet II, S40 II, S60 I, S80 I, S80 II, V50, V70 II, V70 III, XC70 CROSS COUNTRY I, XC90 I