För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Antal kablar: 4 Avgassystem: Före katalysatorn Bultmått: M18 x 1,5 För OE-nummer: 036 906 265 H Kabellängd (mm): 620 Kontakthållarform: D-form Kontaktstift färg: Brun Lambdasond: Diagnossond Lambdasond: Gänga förinfettad Längd (mm): 625 Polantal: 4 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Vikt (kg): 0,17104 Originalnr: 036 906 265 H, 36 906 265 H, 36906265H Produkten passar dessa bilmodeller: AUDI A3, TT Roadster, MERCEDES-BENZ E-KLASS [W211], SEAT CORDOBA, IBIZA II, IBIZA III, LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA I, FABIA Combi I, FABIA Praktik I, FABIA Sedan I, OCTAVIA I, OCTAVIA Combi I, VW BORA I, BORA Variant, GOLF IV, GOLF Variant IV, NEW BEETLE, NEW BEETLE Cabriolet, TOUAREG