För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Anslutningsantal: 4 Antal kablar: 4 Avgassystem: Efter katalysatorn Bultmått: M18 x 1,5 För OE-nummer: 03C 906 262 Kabellängd (mm): 160 Kontakthållarform: D-form Kontaktstift färg: Svart Lambdasond: Diagnossond Lambdasond: Gänga förinfettad Längd (mm): 250 Polantal: 4 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Vikt (kg): 0,12004 Originalnr: 03C 906 262, 3C 906 262 Produkten passar dessa bilmodeller: SEAT CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA SC IV, IBIZA ST IV, TOLEDO IV, SKODA FABIA I, FABIA II, FABIA Combi I, FABIA Combi II, FABIA Praktik I, FABIA Sedan I, RAPID, RAPID Spaceback, ROOMSTER, ROOMSTER Praktik, VW POLO, POLO V, POLO Van