För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Antal kablar: 4 Avgassystem: Efter katalysatorn Bultmått: M18 x 1,5 För OE-nummer: 06F 906 262 D Husets färg: Svart Kabellängd (mm): 925 Kontakthållarform: D-form Kontaktstift färg: Svart Lambdasond: Diagnossond Lambdasond: Gänga förinfettad Längd (mm): 1100 Polantal: 4 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Version: ZR-PLANAR Vikt (kg): 0,173 Originalnr: 06F 906 262 D, 6F 906 262 D Produkten passar dessa bilmodeller: AUDI A3, A3 Cabriolet, A3 Sportback, A4 B7, A4 B7 Avant, A4 B7 Cabriolet, A6 C6, A6 C6 Avant, R8, R8 Spyder, TT, TT Roadster, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, EXEO, EXEO ST, IBIZA III, LEON, TOLEDO II, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA I, OCTAVIA II, OCTAVIA Combi I, OCTAVIA Combi II, SUPERB II, VW BEETLE, BEETLE Cabriolet, BORA I, BORA Variant, EOS, GOLF IV, GOLF V, GOLF VI, GOLF PLUS V, GOLF Variant IV, JETTA III, NEW BEETLE, NEW BEETLE Cabriolet, PASSAT B6, PASSAT B6 Variant, PASSAT CC B6, PHAETON, SCIROCCO III, SHARAN, TIGUAN, TOUAREG, TOURAN