CITROËN C5 II, C5 Break I, FIAT ULYSSE, FORD FOCUS Turnier II, HYUNDAI COUPE, MERCEDES-BENZ E-KLASS T-Model [S211], SPRINTER 5-t Flak/chassi [906], NISSAN BLUEBIRD, PEUGEOT EXPERT Skåp, RENAULT CLIO II, CLIO III, CLIO Grandtour III, CLIO Skåp/halvkombi II, ESPACE III, ESPACE IV, GRAND SCÉNIC II, KANGOO, KANGOO / GRAND KANGOO, KANGOO BE BOP, KANGOO Express, LAGUNA II, LAGUNA III, LAGUNA Grandtour II, LAGUNA Grandtour III, MEGANE I, MEGANE II, MEGANE Cabriolet I, MEGANE Classic I, MEGANE Coach I, MEGANE Coupé-Cabriolet II, MEGANE Grandtour I, MEGANE Kombi II, Megane Kombi van I, MEGANE Scenic, MEGANE Sedan II, MEGANE Skåp / kombi II, MODUS / GRAND MODUS, SCÉNIC II, SCÉNIC Minibus, minivan I, THALIA I, THALIA II, TRAFIC Buss II, TRAFIC Flak/chassi II, TRAFIC Skåp II, TWINGO I / För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas.