För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Anslutningsantal: 4 Antal kablar: 4 Bultmått: M18 x 1,5 För OE-nummer: 96 127 817 Kontakthållarform: rektangulär Kontaktstift färg: Svart Lambdasond: Gänga förinfettad Lambdasond: Reglersond Längd (mm): 550 Polantal: 4 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Vikt (kg): 0,15084 Originalnr: 1628.3W, 1628.V4, 96 121 278 17, 96 121 278, 96 127 346, 96 127 817, 96.121.278, 96.127.346, 96.127.817 Produkten passar dessa bilmodeller: CITROËN AX, XANTIA, XANTIA Break, ZX, ZX Break, PEUGEOT 106 I, 306, 306 Halvkombi, 306 Skåp/halvkombi