För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Antal kablar: 4 Avgassystem: Före katalysatorn Bultmått: M18 x 1,5 För OE-nummer: 030 906 265 CB Kabellängd (mm): 470 Kontakthållarform: D-form Kontaktstift färg: Svart Lambdasond: Gänga förinfettad Lambdasond: Reglersond Längd (mm): 465 Polantal: 4 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Vikt (kg): 0,17094 Originalnr: 030 906 265 CB, 030 906 265 CP, 30 906 265 CB, 30 906 265 CP, 309 062 65C B Produkten passar dessa bilmodeller: AUDI A3, SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA Vario, IBIZA II, INCA, LEON, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, OCTAVIA Combi I, VW BORA I, BORA Variant, CADDY Minibus, minivan II, CADDY Skåp/stor limousine II, GOLF IV, GOLF Variant IV, LUPO I, POLO, POLO III, POLO CLASSIC III, POLO Van Skåp / kombi, POLO Variant