För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Antal kablar: 3 Avgassystem: Före katalysatorn Bultmått: M18 x 1,5 För OE-nummer: 048 906 265 B Kabellängd (mm): 570 Kontakthållarform: rektangulär Kontaktstift färg: Svart Lambdasond: Gänga förinfettad Lambdasond: Reglersond Längd (mm): 720 Polantal: 3 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Vikt (kg): 0,15084 Originalnr: 048 906 265 B, 078 906 265 A, 078 906 265 B, 078 906 265, 48 906 265 B, 48906265B, 78 906 265 A, 78 906 265 B, 78 906 265, 78906265, 78906265A, 78906265B Produkten passar dessa bilmodeller: ALFA ROMEO 155, AUDI 100 C4 Avant, 100 C4 Sedan, 80 B4 Avant, 80 B4 Sedan, A6 C4, A6 C4 Avant, A8 D2, CABRIOLET B3, COUPE B3, FIAT CROMA, TEMPRA, TEMPRA S.W., TIPO, LANCIA DELTA I, THEMA, THEMA SW, SAAB 900 I, 900 Combi Coupe I, 9000 Halvkombi, VOLVO 240, 240 Kombi, 740, 740 Kombi