AUDI A1, A1 Sportback, A3, A3 Cabriolet, A3 Sportback, A4, A4 Avant, A4 Cabriolet, A5, A5 Cabriolet, A6, A6 Allroad, A6 Avant, A8, Q7, PORSCHE CAYENNE, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV, IBIZA SC IV, IBIZA ST IV, LEON, TOLEDO III, TOLEDO IV, SKODA FABIA II, FABIA Combi II, OCTAVIA II, OCTAVIA Combi II, RAPID, RAPID Spaceback, SUPERB II, SUPERB Kombi II, YETI, VW BEETLE, BEETLE Cabriolet, CADDY Minibus, minivan III, CADDY Skåp/stor limousine III, CC, EOS, GOLF V, GOLF VI, GOLF Cabriolet VI, GOLF PLUS, GOLF PLUS Van, GOLF Van VI, GOLF VAN Variant VI, GOLF Variant V, GOLF Variant VI, JETTA III, JETTA IV, MULTIVAN V, PASSAT, PASSAT CC, PASSAT Skåp / kombi, PASSAT Variant, PHAETON, POLO, POLO Van, SCIROCCO, SCIROCCO Van, SHARAN, TIGUAN, TOUAREG, TOURAN, TRANSPORTER Buss V, TRANSPORTER Flak/chassi V, TRANSPORTER Skåp V / För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas.