CITROËN C5 II, C5 Break II, JUMPER Buss, JUMPER Skåp, FIAT DUCATO Buss, DUCATO Flak/chassi, DUCATO Skåp, PEUGEOT 206 CC, 206 Halvkombi, 206 SW, 306, 306 Break, 306 Cabriolet, 306 Halvkombi, 406, 406 Break, 406 Coupé, BOXER Buss, BOXER Flak/chassi, BOXER Skåp / För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas.