För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Kabellängd (mm): 393 Lambdasond: Gänga förinfettad Ledarantal: 4 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Vikt (kg): 0,13044 Originalnr: 1 035 595, 3 721 930, 98AB 9G444 BB, C201-18-861, C601-18-861, XR3F 9G444 B1A, XR3F 9G444 BA Produkten passar dessa bilmodeller: FORD FOCUS I, FOCUS Sedan I, FOCUS Turnier I, KA, KA Van, TOURNEO CONNECT, TRANSIT CONNECT, JAGUAR S-TYPE II, MAZDA TRIBUTE