För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Antal kablar: 4 Avgassystem: Före katalysatorn Bultmått: M18 x 1,5 För OE-nummer: 037 906 265 S Kabellängd (mm): 720 Kontakthållarform: D-form Kontaktstift färg: Svart Lambdasond: Gänga förinfettad Lambdasond: Reglersond Längd (mm): 720 Polantal: 4 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Vikt (kg): 0,16004 Originalnr: 021 906 265 K, 037 906 265 S, 21 906 265 K, 21906265K, 37 906 265 S, 37906265S Produkten passar dessa bilmodeller: MAZDA XEDOS 9, SEAT ALHAMBRA, CORDOBA, IBIZA II, TOLEDO I, SKODA FAVORIT, FAVORIT Forman, FAVORIT Pick-up, VW CORRADO, GOLF III, GOLF Cabriolet III, GOLF Cabriolet IV, GOLF Variant III, PASSAT B3/B4, PASSAT B3/B4 Variant, POLO CLASSIC III, POLO Variant, SHARAN, TRANSPORTER Buss IV, TRANSPORTER Flak/chassi IV, TRANSPORTER Skåp IV, VENTO