För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Lambdasond: Fingersond Lambdasond: Gänga förinfettad Längd (mm): 1530 Polantal: 4 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Vikt (kg): 0,169 Originalnr: 1628.2W, 1628.7Z, 96.191.404.80, 96.201.832.80, 96.201.839 Produkten passar dessa bilmodeller: CITROËN AX, EVASION Minibus, minivan, JUMPER Buss, JUMPER Flak/chassi, JUMPER Skåp, JUMPY, JUMPY Skåp, XANTIA, XANTIA Break, XM, XM Break, XSARA, XSARA Break, XSARA Coupé, ZX, ZX Break, FIAT DUCATO Buss, DUCATO Flak/chassi, DUCATO Skåp, SCUDO Buss, SCUDO Skåp, ULYSSE, LANCIA ZETA, PEUGEOT 306 Halvkombi, 405 II, 405 Break II, 406, 406 Break, 406 Coupé, 605, 806, BOXER Buss, BOXER Flak/chassi, BOXER Skåp, EXPERT, EXPERT Flak/chassi, EXPERT Skåp