Dunlop SP QuattroMaxx Väldigt bra bromsförmågaBra grepp på vått och torrt underlagLågt rullmotståndDunlop SP QuattroMaxx är ett väldigt säkert och prisvärt sommardäck som rekommenderas starkt. Dunlop SP QuattroMaxx presterar bra inom de flesta områdena. På ett premiumdäck som detta ligger det många dagar av forskning och testning, det kan ta åratal innan den färdiga produkten står klar och släpps till marknaden. Dunlop SP QuattroMaxx passar väl in till vår nordiska sommar med regn och sol. Dunlop SP QuattroMaxx har ett däckmönster som är optimerat för att effektivt dränera regn som lägger sig på körbanan. Vid skapandet av Dunlop SP QuattroMaxx så sparade tillverkarna inte på krutet vad gäller säkerhet och komfort. Detta visar sig på en rad olika vis:Dunlop SP QuattroMaxx har en anpassad mönsterdesign för stabilitet och bekvämlighet när man kör i hög hastighet.Inga HA-oljor vid produktionen av däcket vilket hjälper till att skydda vår natur.Dunlop SP QuattroMaxx har en väldigt bra undanmanöverförmåga.En gummiblandning som är anpassad för en typisk nordisk sommar med mycket regn och en del väldigt varma dagar.Dunlop SP QuattroMaxx har en enormt bra förmåga att korta ner bromssträckan i jämförelse med andra sommardäck.Ljudnivån från Dunlop SP QuattroMaxx är låg, vilket medför att man minskar det skadliga ”bullret”. Dunlop SP QuattroMaxx har ett väldigt bra och genomtänkt mönster som leder undan vatten och eliminerar till stor del vattenplaningsrisken. Tänk också på att ett nytt däck har ett våtgrepp som är många gånger bättre än ett utslitet däck som har ett mönsterdjup under 4 mm. Däcksmönstret på Dunlop SP QuattroMaxx är också konstruerat på så vis att det ger bra fotavtryck på blöt vägbana så att det klarar kraftiga undanväjningar av föremål eller fordon som plötsligt dyker upp på vägen. Dyrast är inte alltid bäst, men kom ihåg att ett sommardäck i premiumklassen ofta har ett lägre rullmotstånd och en bättre gummiblandning än billigare däck. Räknar du på hela däckets livslängd så är ofta ett premiumdäck det billigaste alternativet per körd mil, däcket håller längre och har ett lägre rullmotstånd som bidrar till en lägre bränsleförbrukning.