CITROËN C-CROSSER, C-CROSSER ENTERPRISE, DODGE STEALTH Halvkombi, MITSUBISHI 3000 GT Coupé, DELICA / SPACE GEAR, ECLIPSE I, ECLIPSE II, FTO Coupé, GALANT IV, GALANT V, GALANT VI, GALANT Kombi VI, GALANT Sedan IV, GALANT Sedan V, GALLOPER, GTO Coupé, L 300 Buss III, L200, L400 Buss, L400 Skåp, LANCER VIII, MAGNA Kombi, MAGNA Sedan, OUTLANDER I, OUTLANDER II, PAJERO Classic, PAJERO I, PAJERO II, PAJERO III, PAJERO Canvas Top I, PAJERO Canvas Top II, PAJERO Canvas Top III, PAJERO SPORT I, SIGMA, SIGMA Station Wagon, SPACE WAGON, VERADA Kombi, VERADA Sedan, PEUGEOT 4007 /
Inbromsning av de nya beläggen/ backarna sker med hjälp av ett tunt lager slipmedel som ligger på beläggets yta. Slipmedlet hjälper till att anpassa beläggets struktur efter bromsskivans.
Anledningen till detta är att beläggen skall uppnå maximal bromsverkan så fort som möjligt. Under denna process kan det uppstå ett tjutande ljud som upphör efter ett några avverkade mil.
VIKTIGT ATT TÄNKA PÅ, med nya belägg är att bromsa in dessa mjukt och lugnt, detta för att de på bästa möjliga sätt skall anpassa sig efter bromsskivan/ trumman.
Varje bromsbeläggsats innehåller 4 stycken bromsbelägg/ backar. Komplett sats för att byta bromsbelägg/ backar fram eller bak.
Komplett kit för både höger och vänster sida.
Vid köp av nya broms-belägg/backar rekomenderar vi att du även införskaffar nya reparations/monterings-satser till din bil. Detta för att vara säker på fullduglig funktion vid och efter montering av de nya bromsdelarna.