AUDI A3, A3 Cabriolet, A3 Sportback, A4, A4 Avant, A4 Cabriolet, A6, A6 Allroad, A6 Avant, Q3, TT, TT Roadster, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, EXEO, EXEO ST, LEON, LEON SC, LEON Skåp/halvkombi, LEON ST, LEON ST Skåp / kombi, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, OCTAVIA Combi II, SUPERB II, SUPERB Kombi II, YETI, VW CADDY Minibus, minivan III, CADDY Skåp/stor limousine III, CC, EOS, GOLF, GOLF V, GOLF VI, GOLF Cabriolet VI, GOLF PLUS, GOLF PLUS Van, GOLF Van VI, GOLF VAN Variant VI, GOLF Variant V, GOLF Variant VI, JETTA III, PASSAT, PASSAT ALLTRACK, PASSAT CC, PASSAT Skåp / kombi, PASSAT Variant, SCIROCCO, SCIROCCO Van, SHARAN, TIGUAN, TOURAN /
Inbromsning av de nya beläggen/ backarna sker med hjälp av ett tunt lager slipmedel som ligger på beläggets yta. Slipmedlet hjälper till att anpassa beläggets struktur efter bromsskivans.
Anledningen till detta är att beläggen skall uppnå maximal bromsverkan så fort som möjligt. Under denna process kan det uppstå ett tjutande ljud som upphör efter ett några avverkade mil.
VIKTIGT ATT TÄNKA PÅ, med nya belägg är att bromsa in dessa mjukt och lugnt, detta för att de på bästa möjliga sätt skall anpassa sig efter bromsskivan/ trumman.
Varje bromsbeläggsats innehåller 4 stycken bromsbelägg/ backar. Komplett sats för att byta bromsbelägg/ backar fram eller bak.
Komplett kit för både höger och vänster sida.
Vid köp av nya broms-belägg/backar rekomenderar vi att du även införskaffar nya reparations/monterings-satser till din bil. Detta för att vara säker på fullduglig funktion vid och efter montering av de nya bromsdelarna.